Knihy a doporučená literatura pro rodiče

Zajímáte se o problematiku nadaných dětí z pohledu rodiče? Možná Vás inspirují následující tipy. Uvádíme i tituly, které jsou aktuálně vyprodané – možná je seženete ve Vaší knihovně. Knihy jsou seřazeny abecedně podle příjmení prvního autora.

Koumák pro třeťáky (pracovní sešit) [Podrobnosti detail]

AutorAutor: Adámková, P. a kol.

Pracovní sešit Koumák pro třeťáky je vhodným doplňkem k běžným učebním materiálům pro vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět, Český jazyk a literatura a Matematika a její aplikace a lze ho využít jak ve výuce, tak i ve volném čase. Pracovní sešit obsahuje komplexnější a náročnější úlohy, které jsou vhodné pro bystré a zvídavé děti jako nástavba k běžným úlohám a koncipované tak, aby dětem dávaly smysl, bavily je a byly pro ně výzvou.

Koumák pro druháky (pracovní sešit) [Podrobnosti detail]

AutorAutor: Adámková, P. a kol.

Pracovní sešit Koumák pro druháky je vhodným doplňkem k běžným učebním materiálům pro vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět, Český jazyk a literatura a Matematika a její aplikace a lze ho využít jak ve výuce, tak i ve volném čase. Pracovní sešit obsahuje komplexnější a náročnější úlohy, které jsou vhodné pro bystré a zvídavé děti jako nástavba k běžným úlohám a koncipované tak, aby dětem dávaly smysl, bavily je a byly pro ně výzvou.

Každý je na něco chytrý [Podrobnosti detail]

AutorAutor: Armstrong, T.

Být inteligentní znamená víc než jenom dostávat ve škole dobré známky, řešit rychle matematické úlohy a naučit se nazpaměť co nejvíc faktů. Znamená to víc než mít jen vysoké IQ. Kniha pomáhá dětem ve stáří kolem osmého až dvanáctého roku pochopit, „na co jsou chytré“ a jak mohou své přednosti využít k tomu, aby se rozvíjely i v jiných oblastech. Pracuje s osmi druhy inteligence, jak je formulovala teorie mnohočetné inteligence Howarda Gardnera.

[vyprodáno]

Matematika pro bystré a nadané žáky (2. díl): Úlohy pro žáky 2. stupně ZŠ a víceletých gymnázií, jejich rodiče a učitele [Podrobnosti detail]

AutorAutor: Blažková, R., Budínová, I.

Kniha je určena všem učitelům, rodičům nebo prarodičům, kteří mají ve svém okolí matematicky nadané či šikovné dítě a potřebují získat inspiraci k tvoření dalších úloh pro rozvoj nadějného matematika. Publikace navazuje na úspěšný 1. díl, který se zabývá rozvojem matematických schopností dětí na 1. stupni základní školy. Zkušené autorky předkládají řadu podnětných úloh pro rozvoj jejich matematického potenciálu, nadání a úrovně myšlení.

Koumák pro páťáky (pracovní sešit) [Podrobnosti detail]

AutorAutor: Brlicová, V. a kol.

Pracovní sešit Koumák pro páťáky je vhodným doplňkem k běžným učebním materiálům pro vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět, Český jazyk a literatura a Matematika a její aplikace a lze ho využít jak ve výuce, tak i ve volném čase. Pracovní sešit obsahuje komplexnější a náročnější úlohy, které jsou vhodné pro bystré a zvídavé děti jako nástavba k běžným úlohám a koncipované tak, aby dětem dávaly smysl, bavily je a byly pro ně výzvou.

Koumák pro čtvrťáky (pracovní sešit) [Podrobnosti detail]

AutorAutor: Brlicová, V. a kol.

Pracovní sešit Koumák pro čtvrťáky je vhodným doplňkem k běžným učebním materiálům pro vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět, Český jazyk a literatura a Matematika a její aplikace a lze ho využít jak ve výuce, tak i ve volném čase. Pracovní sešit obsahuje komplexnější a náročnější úlohy, které jsou vhodné pro bystré a zvídavé děti jako nástavba k běžným úlohám a koncipované tak, aby dětem dávaly smysl, bavily je a byly pro ně výzvou.

Matematika pro bystré a nadané žáky (1. díl): Úlohy z matematiky pro bystré a nadané děti prvního stupně ZŠ, jejich učitele a rodiče [Podrobnosti detail]

AutorAutor: Budínová, I., Blažková, R., Vaňurová, M., Durnová, H.

Rodiče a učitelé bystrých a nadaných žáků 1. stupně se konečně dočkali publikace, která jim poskytne užitečné informace o nadaných žácích a mnoho úloh řešených i neřešených. Publikaci vytvořil tým autorek z Katedry matematiky PdF MU po mnohaleté práci s nadanými žáky.

Myšlenkové mapy pro děti – efektivní učení [Podrobnosti detail]

AutorAutor: Buzan, T.

Klíčem k úspěchu u zkoušek je efektivní studium a cestou, jako toho dosáhnout, jsou myšlenkové mapy Tonyho Buzana. Tato zábavná a praktická kniha je určena dětem ve věku od 7 do 14 let. Myšlenkové mapy pomohou dětem ve všech oblastech učení. Procvičí svůj mozek a budou učení zvládat lehčeji a s radostí.
 

Myšlenkové mapy pro děti – rychlá cesta k úspěchu nejen ve škole [Podrobnosti detail]

AutorAutor: Buzan, T.

Myšlenkové mapy jsou nejefektivnější současnou pomůckou pro přemýšlení. Metoda myšlenkových map dětem pomůže usnadnit psaní poznámek a učení, zkrátit dobu strávenou nad domácími úkoly, rozvíjet kreativitu a představivost, zlepšit paměť. Naučí se nejen zefektivnit práci do školy, ale třeba i jak naplánovat narozeninovou oslavu, aniž by na něco zapomněly, nebo jak napsat dopis.

Tichá síla: Tajné přednosti introvertních dětí [Podrobnosti detail]

AutorAutor: Cain, S.

To, že autorčin zájem o téma introverze tak neuvěřitelně zarezonoval, asi vypovídá o trendu naší doby – objevovat sílu v tom, co je (zdánlivě) slabé, a hodnotu v tom, co bylo dříve příliš nenápadné. Mnozí lidé tak přijali, že jsou introvertní či plaší, a zjistili, že právě díky těmto vlastnostem jsou dobří posluchači, kteří dovedou navazovat hluboké vztahy. Že jsou v kontaktu se svým vnitřním já. Že zvládnou všechno to, co je běžné pro extraverty, jen si poté musí zalézt někam na klidné místo a načerpat energii.

Zábavná matematika a logika pro bystré děti [Podrobnosti detail]

AutorAutor: Fořtík, V.

Hraje si vaše dítě rádo s čísly? Má rádo matematiku, logické hádanky a rébusy? Podpořte jeho nadání a nabídněte mu knihu plnou zábavných úkolů, které jeho talent posílí a rozvinou. Publikace je zaměřená na rozvoj matematicko-logické stránky intelektu. Bude skvělá pro děti, které hledají mezi informacemi souvislosti, logiku a smysl. Obsahuje pestrou směs různých typů zadání – zebry, algebrogramy, slovní úlohy, číselné řady, logiku děje, šifry, prostorovou i plošnou představivost.

Zábavné rébusy a hlavolamy pro bystré děti [Podrobnosti detail]

AutorAutor: Fořtík, V.

Pálí to vašim dětem, ale příklady z učebnice matematiky je nebaví? Hledáte atraktivnější formu, která bude bavit, ne nudit? Nabídněte jim tuto publikaci! Ocení ji ti, kteří hledají mezi informacemi souvislosti, logiku a smysl. Úkoly jsou zaměřeny na rozvoj matematicko-logické stránky intelektu. Najdete zde zebry, algebrogramy, slovní úlohy, číselné řady či šifry. Nechybí cvičení na prostorovou a plošnou představivost nebo logiku děje.

Nové testy IQ [Podrobnosti detail]

AutorAutor: Fořtík, V.

Václav Fořtík, dlouholetý člen Mensy České republiky, přichází s novou knihou testů IQ. Při jejich sestavování vyšel ze svých bohatých zkušeností, ale zároveň chtěl čtenářům nabídnout něco z novějších trendů v oblasti zkoumání, rozvoje a následného využití duševních schopností. Takovou novinkou je právě testování praktické inteligence, tedy schopnosti využít svého IQ v každodenní praxi. V Nových testech IQ mají tedy čtenáři unikátní možnost prověřit si vedle verbální, numerické a základní vrozené inteligence také tuto oblast myšlení.

Zábavná matematika a logika pro bystré děti 2 [Podrobnosti detail]

AutorAutor: Fořtík, V.

Nudí se občas Vaše dítě v hodinách matematiky nebo prvouky? Pracuje rádo s čísly, je v myšlení, matematice a znalostech napřed oproti vrstevníkům? Podpořte jeho nadání a nabídněte mu knihu plnou zábavných úkolů, které jeho talent posílí a rozvinou. Publikace je zaměřená na rozvoj matematicko-logické stránky intelektu. Bude skvělá pro děti, které hledají mezi informacemi souvislosti, logiku a smysl. Obsahuje pestrou směs různých typů zadání – zebry, algebrogramy, slovní úlohy, číselné řady, logiku děje, šifry, prostorovou i plošnou představivost.

Co se děje kolem nás? [Podrobnosti detail]

AutorAutor: Fořtík, V., Bajcárová, M.

Má vaše dítě školní cvičebnice dávno v malíčku, rádo by však vědělo ještě něco navíc? Pak vyzkoušejte tento sešit zaměřený na rozvoj znalostí a dovedností z oblasti prvouky, historie a zeměpisu či místopisu. Učivo probírané na základních školách je zde navíc doplněno o poznatky z enviromentální a mediální výchovy. Pestrá škála úkolů a aktivit rozšiřuje všeobecný přehled, učí dohledávat informace z jiných zdrojů a tříbí logický úsudek a důvtip. Kniha je vhodná pro žáky od 6 do 10 let i učitele, kteří hledají tipy na zpestření výuky.

Se šikulou za zvířátky (aneb Jak zabavit nadané dítě ve věku 3 až 5 let) [Podrobnosti detail]

AutorAutor: Fořtíková, J.

První titul svého druhu, který se zaměřuje specificky na aktivity pro nadané děti v předškolním věku, a také první metodický materiál pro předškolní pedagogy, jak identifikovat a zabavit dítě s rozumovým nadáním v mateřské škole. Kniha na pozadí týdenního programu s tématem zvířat představuje přístup ke vzdělávání mimořádně nadaných předškoláků ověřený se skupinou dětí odpovídajícího věku.
 

Rozvoj rozumových schopností u dětí v MŠ [Podrobnosti detail]

AutorAutor: Fořtíková, J.

Předškolní věk je z hlediska fyziologie mozku přímo stvořený pro cílený rozvoj rozumových funkcí. Pracovní sešit se proto zaměřuje na procvičení paměti, verbálních a matematických schopností, logiky, prostorové a plošné představivost, postřehu a rychlosti myšlení, abstraktního myšlení, fantazie a tvořivosti, čtení a práce s písmeny. Pracovní listy kromě zadání obsahují také řešení a tipy na další práci. Metodický úvod přináší vysvětlení, o co se v každé z deseti oblastí rozvíjení intelektu jedná a jak ji můžeme prakticky rozvíjet a procvičovat.

Jakou barvu má medvěd? [Podrobnosti detail]

AutorAutor: Gardner, M.

Matematik Martin Gardner psal přes 25 let sloupky matematických her do prestižního časopisu Scientific American – vždy se snažil ukázat nový a neokoukaný problém a jeho řešení. Kniha, která patří k nejoceňovanějším ve svém oboru, obsahuje výběr 65 nejlepších matematických hádanek a logických úkolů, které potrápí mozkové závity, rozšíří možnosti uvažování a poučí o matematických a logických postupech. Součástí knihy jsou komentovaná řešení.

Enigmatické hádanky – Kniha třetí [Podrobnosti detail]

AutorAutor: Petrović, U.

Mensa ČR přináší první české vydání třetího, dosud nejvydařenějšího dílu z pětidílné série enigmatických hádanek srbského spisovatele Uroše Petroviće. Autor knihy se v roce 2009 jako předseda Mensy Srbsko společně s autorem metody NTC pro školky MUDr. Ranko Rajovićem podílel na zavedení této metody v České republice.
 

Dokonalá paměť - Jak si zapamatovat úplně cokoliv [Podrobnosti detail]

AutorAutor: Pok, J., Poková, L.

Chcete si výrazně zlepšit paměť? Poznejte paměťové techniky, díky kterým si všechno, co se chcete naučit, zapamatujete rychle a bez problémů, ať už jde o nový jazyk, nebo maturitní otázky. Tyto techniky skvěle využijete nejen při studiu, ale i v práci, na nákupu nebo třeba na dovolené. Není to nic složitého, a navíc se při tom budete skvěle bavit!

NTC systém učení: Jak úspěšně rozvíjet IQ dítěte hrou [Podrobnosti detail]

AutorAutor: Rajović, R.

Ve druhém dílu příručky „NTC systém učení“ autor představil způsob řešení problematiky rozvoje mentálního potenciálu nadaných dětí z nového zorného úhlu, z pohledu medicíny. Tímto způsobem úspěšně ukázal, jak každodenní aktivity dítěte, především pozapomenuté hry (guma, kuličky, otáčení, panák, slepá bába, schovávaná, sochy, školka aj.) a rovněž rozhovory, dotazy nebo touha po poznání přispívají k systematickému intelektuálnímu rozvoji dítěte.

NTC systém učení: IQ dítěte - výzva pro rodiče [Podrobnosti detail]

AutorAutor: Rajović, R.

V období od narození do vstupu do školy uběhne 6 let. Z hlediska lidského života jde o etapu poměrně krátkou a nevýznamnou. Z hlediska vývoje člověka se však jedná o zásadní období, které nás předurčí na zbytek celého života. Mensa NTC Learning System je projekt Mensy International, který využívá soubor technik a speciálně sestavených cvičení, které vedou ke zvýšení intelektových schopností u dětí v předškolním věku.

Nadaný žák na 1. stupni ZŠ [Podrobnosti detail]

AutorAutor: Rohová, J.

Publikace je praktickou pomůckou pro učitele a i rodiče nadaných žáků. Ukáže jim, jak a kde nadání dítěte diagnostikovat. Doporučí osvědčené rady, náměty a aktivity pro práci s nadaným žákem ve věku od 6 do 10 let.

Trénujeme logické myšlení: Pro děti od 9 let [Podrobnosti detail]

AutorAutor: Rougier, R.

Sešit obsahuje úkoly pro trénování logického a matematického myšlení a rozvíjení úsudku dětí pomocí dedukce, kombinace více prvků, orientace v čase a prostoru. Nabízí 50 hádanek, v nichž děti trénují čtení s porozuměním, analýzu informací, pozorování obrázků a schémat, chápání vztahů mezi odlišnými prvky. Každý úkol obsahuje logické nápovědy, které neprozrazují řešení, ale dál vedou myšlení dítěte k správnému závěru. Ověřování výsledku se odehrává na samostatné straně, kde se postupně skládá další úkol.

Rozvíjíme logické myšlení: Hry, hádanky, cvičení pro děti od 7 do 11 let [Podrobnosti detail]

AutorAutor: Rougier, R.

Soubor her, hádanek a cvičení pro děti od 7 do 11 let využívá dětskou hravost k rozvoji logického myšlení. V první části knihy, která je určena dětem od 7 do 9 let, si děti procvičují zábavným způsobem prostorové pojmy, třídění, rozlišování, dedukci atd. Druhá část (pro děti od 9 do 11 let) rozvíjí osvojování postupů logického myšlení.
 

Hry pro rozvoj dětského mozku [Podrobnosti detail]

AutorAutor: Schiller, P.

Význam tréninku dětského mozku od raného věku. Vývoj mozku je výsledkem složitého působení mezi vrozenými faktory a faktory prostředí. Během prvních let po narození se již žádné nové nervové buňky nevytvářejí, ale dramaticky narůstá množství spojení mezi nimi. Mozkovou kapacitu dítěte proto mohou rodiče posilovat pomocí nejrůznějších aktivit, které přispívají k vytváření a dobrému fungování husté sítě nervových spojení.

Život s vysokou inteligencí: Průvodce pro nadané dospělé a nadané děti [Podrobnosti detail]

AutorAutor: Stehlíková, M.

Vysoká inteligence je v povědomí lidí automaticky spojovaná s úspěchem a skvělým životem. Málokoho napadne, že to ale může být přesně naopak, že spousta nadaných lidí, pokud správně neporozumí své odlišnosti, může prožít nenaplněný život plný utrpení, problémů, nepochopení, odmítání a předstírání. Velmi chytří lidé se často cítí osaměle, trpí nedostatkem sebedůvěry a až přílišnou citlivostí a zranitelností. Mívají pocit, jako by byli z jiné planety. Tím, že mají odlišný způsob myšlení a prožívání, bývají mnohdy nepochopeni, což vede k ještě většímu uzavírání se do sebe.

Nadané dítě: Jak mu pomoci ke štěstí a úspěchu [Podrobnosti detail]

AutorAutor: Stehlíková, M.

Každý rodič i učitel si přeje, aby děti byly šťastné a úspěšné. Ale nadané děti jsou natolik specifické, že jejich motivace, chování, myšlení i prožívání můžou být okolím nesprávně interpretovány a přinášet jim tak trápení, nepochopení a problémy – jak doma, tak ve škole. Intelekt, paměť, vnímavost, citlivost i zvídavost  nadaných dětí bývají od útlého věku fenomenální, v některých oblastech může být ale vývoj naopak nerovnoměrný až opožděný. A proto vyžadují specifický přístup. Výchova a vzdělávání těchto dětí může být pro dospělé velmi náročná až stresující a dostávat je do situací bezradnosti i vyčerpání.